2.nap

Másnap reggel a szokott időben ébredtem és a reggeli elfogyasztása után egyből a szállodába igyekeztem. Ismét a fraknói vár volt az utazásunk célpontja. Az út során sokat kérdezgettem a kortárs csoportvezetésről a többieket. Nagyon pozitívak voltak a visszajelzések. Nagyon boldog voltam. Nem találkoztam még olyan fiatalokkal, akik élvezik és értékelik a múzeumokat és a tárlatvezetést. Általában unják és megvetően néznek rám. Jó érzés volt, hogy most figyelnek és elismerik a munkámat.  A mai nap témája a fraknói várban a török- magyar háborúk és hadtörtének voltak a 16-17.században. A vár fegyvertárát is megnézhettük -ami, mint kiderült- Európában az egyik legnagyobb ilyen gyűjtemény. Több száz korabeli puska, ágyú és egyéb kiegészítő található. Majd feladatokat oldottunk meg csoportmunkában. A mi feladatunk a korabeli haditechnika ismertetése volt. Fraknó után a következő program Kismartonban volt, ahol először étkeztünk, majd a kastélyt tekintettük meg, mivel a verseny ideje alatt nem tudtuk alaposan megnézni. Most teljes pompájában láthattuk. Tipikusan az a hely, ahol több száz órát is el lehetne tölteni, akkor sem unod meg. A vezetés végeztével kétórás könyvtár történeti szeminárium következett. Itt az Esterházy könyvtár történetéről hallgathattunk egy beszámolót és betekinthettünk a magyar könyvtártörténészek mindennapjaiba.  A kismartoni program végeztével visszaindultunk Sopronba, ahol az este folyamán egy éjszakai portyát tartottunk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kőbányáról szeretettel #tb

629/1

532/0